Inklusion af børn med særlige udfordringer
Inklusion af børn med særlige udfordringer har været på den skolepolitiske dagsorden i flere årtier, men alligevel har selv de mest kompetente lærere og pædagoger svært ved at arbejde inkluderende.
![none](/files/styles/landscape_thin_01/public/media/Billeder/A_istock/skoleformig/hjaelp_fra_en_voksen.jpg?h=c9c76477&itok=nwn3mETF)
I følge forfatterne til den nye bog "Lærerfaglighed, inklusion og differentiering" er svaret på udfordringer med inklusion et mere flerfagligt samarbejde, hvor pædagoger, specialpædagoger og eventuelt andre faggrupper indgår i planlægningen af undervisningen for børn med særlige udfordringer.
Bogen henvender sig til lærerstuderende og lærere, men også pædagogstuderende og pædagoger i skolen kan have gavn af at læse med.
Formålet med bogen er at inspirere lærere og kommende lærere i folkeskolen til at arbejde kritisk med inkludering af børn med særlige udfordringer.