"Jeg kommer heller ikke i dag"

Undervisningsministeriet vil inspirere ungdomsuddannelser til, hvordan de udvikler en skole, der inkluderer sårbare unge på den bedst mulige måde.

none

Undervisningsministeriet har støttet PsykiatriFonden til at udbrede viden om psykiske problemer og kompetenceudvikle lærere, vejledere og ledere, så de kan håndtere de udfordringer, der kan opstå i en skolehverdag, når elever har det svært.

Denne publikation præsenterer et udvalg af metoder og værktøjer, som kan inspirere lærere og uddannelses- og erhvervsvejledere på ungdomsuddannelsesinstitutionerne i deres møde med unge, som kæmper med personlige og sociale problemer. Publikationen giver samtidig viden om forskellige psykiske sygdomme og problemer samt inspiration til støttemuligheder.

Det er målet, at publikationen både vil være en hjælp og en tilskyndelse til, at lærere, vejledere og ledere fortsat vil arbejde med at udvikle en god og inkluderende skole, hvor den bedst mulige støtte og rådgivning gives til alle unge mennesker.

Hent publikationen her.